Slider

Almafa jelmez készítése, varrógép nélkül.

január 20, 2018



Vince tavalyi jelmezén sokat gondolkodtunk. Nem volt határozott ötlete neki sem, így elkezdtem kutakodni a Pinteresten, hátha elém kerül valami könnyem megvalósítható, de mégis ötletes jelmez. Akkor került néhány másik jelmezzel együtt a FA jelmez a szűkebb körbe. Vince választása végül erre esett. Nagyon szereti az almát, minden nap megeszik legalább egyet és mikor mondtam, hogy ne csak simán FA, hanem ALMAFA legyen, az nagyon megtetszett neki. 

Az alap ötlet, amit elloptam, a csíkokra vágott póló volt, a csíkok végein levelekkel. Ezt gondoltam tovább. Nem volt itthon zöld póló, így bejártam a turikat és a kínaiakat, hogy találjak egyet, amin nincs minta, de persze pont akkor nem találtam sehol. Végül sikerült egyet  KIK-ben felkutatnom leáraza, amin nem volt olyan domináns a minta és egy másik hosszú újjút, ami világosabb zöld volt és akár máskor is horhatja, mert csak annyi a szerepe, hogy a "fa" póló alá húzza. 

A "fa" pólót felvágtam csíkokra egészen a mell vonaláig. Az anyag boltban vettem olyasmi anyagot, mint a filc, de azért merevebb, jó a tartása, és olcsóbb (nemtudomanevét) Update: közben kiderült, hogy ez az anyag a dekorfilc) A leveleknek éppen ideális. Polár anyagot is használhattam volna, de az olyan tapadós, egy máshoz ragadtak volna a levélkék, és az ágacskák, a tartása sem olyan jó és rajzolni sem lehet jól rá. Ilyenkor az is fontos, hogy ne bomoljon az anyag, ha vágom és nem kelljen minden egyes levélkét tisztázni, végivarrni...

Sötétebb és világosabb zöld anyagot is vettem, így élethűbb, érdekesebb a végeredmény. A levélkék formáihoz lehet egy-két sablont rajzolni, és akkor jól el lehet osztani az anyagon, hogy kevesebb legyen a leeső rész. Közben rájöttem, hogy ha cikkcakk ollóval vágom ki egy részét, még érdekesebb, levelesebb a hatás. 

Vince is segített amikor ereket rajzoltunk a levelekre és akkor is, amikor elrendeztük a poló nyakán, mellén. Váltogattam a sötét és világos leveleket a hatás kedvéért. Ragasztópisztollyal rögzítettem a levélkéket. 

Az almákat polár anyagból varrtam, mert az anyag puhasága, lágysága kell hozzá, de olcsóbb, mint a filc. Ha megnézitek a videót, ott elég részletesen látjátok, hogyan készültek az almák. 

Katt a képre és megnézheted a videót!






Közben eszembe jutott, milyen jópofa lenne, ha az almák egy részét le lehetne szüretelni, így tépőzárral rögzítettem a "faágakhoz". 

A következő ötlet pedig, hogy almalakó kukcokat is készítettem. Volt itthon olyan szőrös drót, zseníliadrót, és szemecskéket is előtúrtam valahonnan. Kivágtam az alma oldalát egy kis ollóval és körbevarrtam, hogy kicsit kiemeljem a lyukat optikailag. Ez persze elhagyható :) A kukacot simán beragasztottam ragasztópisztollyal. 




A kalap egy majdnem kinőtt darab, amit még Panna hordott, de Vince nem volt hajlandó felvenni soha, szóval nem sajnáltam beáldozni. Teleragasztottam levélkékkel, a kisebbekkel eltakargattam a kimaradt részeket és persze két alma is került rá, az egyik kukacos. 

Az oviban persze nagyon sikeresek voltak a leszedhető, olykor kukacos almák! 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Üzemeltető: Blogger.
Theme Designed By Hello Manhattan
|

COPYRIGHT © Anett Gelencsér

COPYRIGHT © Anett Gelencsér